"اطلاعیه" ارایه خدمات غیر حضوری

وبلاگ " فهمیده های تمدن ساز " نوشت :

"اطلاعیه"

در راستای پیشرفت علم و تکنولوژی و ارایه خدمات غیر حضوری به مردم و دانش آمزان عزیز، از تاریخ   15/8/92  الی 13/9/92 بمناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان ، ابا عبدالله الحسین از طرف نوین سامانه برتر ایران سامانه های پیامکی بصورت رایگان به مساجد،مدارس،پایگاههای بسیج و کسانی که مشتاق هستند اهداء میگردد 

برای ثبت نام رایگان و  آنلاین،لطفا " به لینک زیر مراجعه کنید،همان لحظه بصورت آنلاین سامانه تان فعال خواهد شد سطح دسترسی را b  بزنید.بعد از چند لحظه با نام کاربری و رمز عبور خودتان میتوانید وارد سامانه شوید....

با تشکر "نوین سامانه برتر ایران"                

 

 

 

 

 

          " دموی سامانه"

دستفروش باشی یا مهندس فرقی ندارد!

وبلاگ "روزنه " نوشت :

فرقی نداره کجای این عالم نفس می‌کشی. دستفروشی می‌کنی یا مهندسی. هر که باشی و ز هر جا برسی!می‌تونی وظیفه‌ت رو انجام بدی. دقیقا مثل این دستفروشِ کنار خیابون که وسط بازار بل‌بشو، با نوشتن یه جمله وظیفه‌شو انجام داده.

با دیدن این تصویر دیگه هیچ بهونه‌ای برامون نیست. نمی‌تونیم بگیم جامعه پذیرش نداشت و توانشو نداشتیم و حرفمون شنونده نداشت. روز قیامت جلومون رو میگیرن و میگن چرا به وظیفه‌ت که نهی از منکر بود عمل نکردی؛

کافیه همین بهونه‌ها رو به زبون بیاریم تا این دستفروشو بهمون نشون بدن و بگن، به اندازه این هم نمی‌تونستی نهی از منکر کنی؟

اونجا دیگه چی می‌خوایم بگیم، خدا می‌دونه.

اسرار شیمی در قرآن و نهج‌البلاغه

وبلاگ "از نو ..." نوشت :

دریا مهم‌ترین تولید کننده نیرو

از مدت‌ها پیش، انسان برای به کار بردن انرژی جزر و مدی تلاش می‌کرد. در انگلستان و در ساحل شمالی فرانسه، آسیاب‌ها و کارخانه‌های اره کشی که با انرژی جزر و مد کار می‌کردند، ....


از قرون وسطی ساخته شده بودند. آن‌ها دارای طرح ساده‌ای بودند.

مخزن آبی در ساحل درست می‌کردند و بوسیله سدی، آن را از دریا جدا می‌نمودند.

در موقع مد، این استخر پر از آب می‌شد و زمانی که به حداکثر ارتفاع خود می‌رسید،راه ورودی سد را می‌بستند و بوسیله کانال، آن را از مخزن به طرف چرخ‌های آسیاب معمولی روانه می‌کردند.

ظرفیت نیروی آبی تمام رودخانه‌های سیاره ماه، برابر با 3750 میلیون کیلووات ساعت است و انرژی جزر و مد در اقیانوس برابر با 1000 میلیون کیلووات ساعت برآورده شده است، اگر ما موفق شویم که حداقل یک سوم انرژی را به کار ببریم، کمکی بزرگی به منابع نیروی جهان خواهد بود.

یک روایت جالب از امام صادق (ع) پیشوای ششم ما:

»اگر می‌خواهی به وسعت حکمت آفریدگار و کوتاهی دانش آفریده‌ها پی ببری،نگاه کن به آنچه در دریاها وجود دارد،از انواع ماهی‌ها و صدف‌ها و موجودات دریایی بی‌شماری که بشر با وسایل جدید، کم کم به منافع آن آگاه می‌شود«

زینب جان!شرمنده ایم

وبلاگ " پله پله تا خدا " نوشت :

 

زینب جان!شرمنده ایم که بهای حسینی شدن ما "بی حسین" شدن تو بود،

و شرمنده تر آنکه تو بی حسین شدی و ما حسینی نشدیم. 

رمز و فلسفه جاودانگی کربلا

وبلاگ "لاله های انتظار " نوشت :

رمز جاودانگی کربلا در چهار چیز است : بینش ، روش ، کوشش و رویش .

کلمه بسیج نیز مفهوم خاصی دارد .

باء بسیج بصیرت که همان بینش است سین بسیج یعنی سازندگی (کوشش) ،

یاء بسیج یعنی یاور ولایت و جیم آن به معنای جهاد همه جانبه می باشد .

هفته بسیج بر کلیه عاشقان ولایت مبارک باد .

شهید رضا پناهی

وبلاگ " امیدانه " نوشت :

نه یکبار، بلکه چندبار باید این وصیتنامه را بخوانیم و یا به صدایش گوش دهیم تا بفهمیم که چطور جبهه برای بعضیها دانشگاهی بود که حتی بدون گذراندن تحصیلات مقدماتی، از آن فارغ التحصیل شدند و مدرک خود را از اباعبد ا..(ع) گرفتند. و به راستی چه تفاوتی بین نوجوانان آن زمان و نوجوانان این عصر وجود دارد؟!!

صفایی ندارد ارسطو شدن
خوشا پرگشودن،
پرستو شدن

سال 1349 بود که در کرج بدنیا آمد. در خانواده ای مذهبی؛ اما بیشتر از 12 سال نتوانست سنگینی تن کوچکش را بر روح بزرگش تحمل کند و به اصرار، پدر و مادر خود را راضی کرد تا سرانجام در دوازدهمین سال زندگیش ابدی شود. وصیتنامه اش را قبل از اعزام مخفیانه در نواری ضبط کرد و در گوشه ای پنهان؛ که بعد از شهادتش بدست خانواده اش رسید.

فرازهایی از وصیتنامه شهید 12 ساله، شهید رضا پناهی
بسم الله الرحمن الرحیممَن طَلَبَنی وَجَدَنی وَ مَن وَجَدَنی عَرَفَنی وَ مَن عَرَفَنی عَشَقَنی وَ مَن عَشَقَنی عَشَقتُهُ وَ مَن عَشَقتُهُ قَتَلتُهُ وَ مَن قَتَلتُهُ فَعَلی دِیَتُه وَ مَن عَلی دِیَتُه وَ اَنَا دِیَتُه

هرکس من را طلب می کند می یابد مرا، و کسیکه مرا یافت می شناسد مرا، و کسیکه من را دوست داشت، عاشق من می شود و کسیکه عاشق من می شود، من عاشق او می شوم و کسیکه من عاشق او بشوم، او را می کشم و کسیکه من او را بکشم، خونبهایش بر من واجب است، پس خون بهای او من هستم. 

ادامه مطلب ...

اردبیل در گذر تاریخ

وبلاگ " حسینیان " نوشت :

استان اردبیل با 17953 کیلومتر مربع وسعت در شمال غربی فلات ایران جای گرفته و حدوداً 09/1 درصد مساحت کل کشور را تشکیل می دهد.

این استان از شمال با جمهوری آذربایجان، از جنوب با استان زنجان، از غرب با آذربایجان شرقی و از شرق با استان گیلان همسایه است. 5 شهرستان این استان حدود 369 کیلومتر با کشور جمهوری آذربایجان مرز مشترک دارد که در 159 کیلومتر آن رودهای ارس و بالهارود جریان دارد.
سه عامل شکل دهنده اقلیم آب و هوایی استان، توپوگرافی، زاویه تابش نور و جریانات هوایی می باشد. سبلان با وسعت حدود 6 هزار کیلومتر مربع و 4811 متر ارتفاع در بین دو دشت پهناور مشکین شهر و اردبیل واقع شده است.
براساس آخرین تقسیمات کشوری استان اردبیل شامل10 شهرستان، 26 بخش، 23 شهر و 68 دهستان است. این استان طبق آخرین سرشماری دارای بیش از 1228155 نفر جمعیت است که شهر اردبیل بعنوان مرکز استان بیش از 418262 نفر از آن را در خود جای داده است.

    ادامه مطلب ...

فرهنگ عاشورا ...

وبلاگ "امیدانه" نوشت :
تلفیق میان فرهنگ عاشورا و جبهه های جنگ در سروده های دفاع مقدس.

گواه همسانی وهمسویی این دو فرهنگ و این دو نبرد است، در این سروده ها به ویژه در سال های دهه شصت. چه د ر اشاره به کربلا

وجبهه ها وچه طرح عناصر عاشورایی.لحن حماسی دیده میشود.


باز سرها به نیزه میخواهند    خولیان در پناه جوشن ها

هان مبادا حسین دیگر بار    در مصاف یزیدیان تنها

درون مایه این سروده  همان مضمونی است که از دیر بازدر فرهنگ ما موجود است و چاووش خوانان  از گذشته زمزمه می کرده اند که:

هر که دارد هوس کرب و بلا بسم الله    هر که دارد سر همراهی ما بسم الله

کربلا غوغاست...

وبلاگ " قهرمانان کوچک " نوشت :

آن زنده دل همیشه بیدار حسین (ع) 

احیاگر عشق و روح و ایثار حسین (ع)
هر سوی که کاروان دل می‌آید

بینی که بود قافله سالار حسین (ع) 

شعر سقا

وبلاگ " شعرهای من" نوشت :

مرا مست می از جام بلا کن

فدای اصغرش در  کربلا کن


مرا کن لایق دیدار مهدی(عج)

از آن پس از تن خاکی رها کن


به دام گلزخی این دل فتاده

بکن لبریز تر امشب تو باده

......................  ......

زمین کربلا شد پر جنازه 

چو از مولا گرفت سقا اجازه


به میدان آمده مانند حیدر

دوصد لشکر نشد با او برابر

  ادامه مطلب ...