چرا باید وبلاگ‌های کوچکتان را دوست داشته باشید؟!

بارها پیش آمده که از آدم‌های خوش‌ذوق و بادانشی پرسیده‌ام که چرا وبلاگ‌ نمی‌نویسند، آنها دلایل زیادی را عنوان کرده‌اند، یکی از این دلایل که به صورت خودمانی به من مطرح کرده‌اند، ‌این بوده است که تصور نمی‌کنند با چند ماه نوشتن تبدیل به یک وبلاگ شناخته‌شده پرمخاطب شوند.


اتفاقا یکی از دلایل رکود وبلاگ، همین شهوت معروف شدن و پرمخاطب شدن است. در اینجا می‌خواهم به صورتی متناقض، روی این مسئله تأکید کنم که اتفاقا در بسیاری موارد، داشتن یک وبلاگ کوچک با مخاطب محدود، می‌تواند بهتر باشد:



۱- در یک وبلاگ با مخاطب کم، اجباری به به‌روز کردن همیشگی نیست، شما متعهد نمی‌شوید و می‌توانید هفته‌ یا حتی ماهی یک مطلب داشته باشید و هر وقت «نوشتنتان گرفت»، به میزان بیشتری بنویسید.


۲- در یک وبلاگ کوچک، میزان انتظار از شما پایین‌تر است، دلیلی وجود ندارد که هنگام نوشتن یک پست به همه جوانب امر فکر کنید، مثلا هیچ نیازی نیست که از خودتان بپرسید، نکند خواننده از من بپرسد که هدف از نوشتن این پست چه بوده است.


۳- در یک وبلاگ کوچک، بیشتر در پی تسلی روحی و برآوردن خواهش‌های روانی خودتان هستید تا برآورد برآیند سلایق خوانندگان و بعد نوشتن مطابق این ارزیابی.


۴- مدیریت یک وبلاگ کوچک، وقت کمتری می‌برد و هزینه کمی بابت میزبانی و یا طراحی پوسته (قالب) می‌پردازید. شما لازم نیست بابت مدیریت آگهی‌ها وقت بگذارید و وقتتان را صرف کارهایی کنید که دوست ندارید.


۵- وبلاگ کوچکتان می‌تواند محیطی جهت تبادل فکری و احساسی با دوستان مدرسه تان باشد، یا حتی معلمتان (چطوره برای کلاسی که هستید یک وبلاگ درست کنید!)


۶- در یک وبلاگ کوچک، می‌شود بیشتر روزانه‌نویسی کرد. مثلا در یک وبلاگ کوچک می‌شود، به راحتی در مورد خاطرات دوران مدرسه نوشت.


اما مثلا تصور کنید که من بیایم و مرتب در مورد خاطرات خنده دار همکلاسی هایی که داشته‌ام بنویسم، این کار برخلاف انتظار شما، خالی از مشکل نیست،‌مثلا ممکن است:


- متهم به بی‌خیال بودن و یا تفریح کردن با تمسخر همکلاسی ها شوم.


- این شائبه پیش بیاید که مثلا با عنوان کردن مشکلات، اهداف خاصی دارم! (تنبلی)


- متهم شوم که حریم خصوصی همکلاسی هایم را با نقل خاطرات نقض می‌کنم.


- متهم شوم که از بیان خاطرات برای افزایشمحبوبیت خودم استفاده می‌کنم و …


حالا ممکن است یکی حرفه‌اش چیز دیگری باشد، مثلا پزشک، هنرمند، ورزشکار معروف یا از اهالی شناخته شده رسانه باشد، در هر صورت روزانه‌نویسی او به سادگی روزانه‌نویسی یک بلاگر ناشناس نخواهد بود.
 
۷- در یک وبلاگ کوچک می‌توان بیشتر به صورت شخصی اظهار نظر کرد، اما در یک وبلاگ بزرگ باید همه جوانب را تحت‌نظر داشته باشی و مواظب باشی یک طرفه به قاضی نروی و سیاه و سفید نبینی و به همه مخاطبان فکر کنی.


۸- در یک وبلاگ کوچک می‌توان صمیمانه‌تر نوشت و بیشتر با خوانندگان گرم گرفت و کامنت‌هایی حتی بیشتر و تسلی‌بخش‌تر از یک وبلاگ بزرگ داشت.


۹- یک وبلاگ کوچک، وقت آزاد بیشتری برای شما می‌گذارد که در آن می‌توانید بازی کنید، ورزش کنید و بیشتر کتاب (درس) بخوانید.


۱۰- برد رسانه‌ای کمتر و داشتن مخاطب کمتر، باعث می‌شود بتوانید گاه و بیگاه هر چه دل تنگتان خواست، بگویید!


پس اگر وبلاگی دارید که تنها چندده نفردر روز بازدیدکننده دارد، اما با همین عده ارتباط صمیمانه‌ای دارید، اگر حس می‌کنید مطالبتان توسط همین عده خوب خوانده می‌شود،‌ اصلا فکر نکنید که لطف کار با بیشتر شدن مخاطبتان بیشتر خواهد شد، ممکن است به صورت متناقض، بزرگ‌تر شدن وبلاگتان، میزان لذتی را که از نوشتن می‌برید، کاهش دهد.


به وبلاگ کوچتان افتخار کنید، درست است که شاید نتوانید با آن مشهور شوید، اما شما جریان سیال فکری‌تان که نیازی به ویرایش آن هم نیست، در این وبلاگ کوچک دارید.


سعی کنید در همین وبلاگ کوچک خودتان باشید، با وجود همین مخاطب اندک بنجل‌فروشی نکنید و به موقعش خوب، سنجیده و پیراسته بنویسید.


وبلاگستان فارسی تنها از ده – بیست وبلاگ بزرگ ساخته نشده، بلکه آمیزه‌ای از هزاران وبلاگ کوچک است که اگر هر یک از آنها بتوانند در ماه فقط یک مطلب خوب بنویسند، می‌توانند همه چیز را تغییر بدهند.



این روزها، دیگه خیلی ها وبلاگنویسی واقعی رو فراموش کردن
سادگی نوشتن…
سرعت بیان ایده ها و افکار و انتظارات …
اظهار نظرهای شخصی و آزادانه …
دفترچه خاطرات روزانه ...(نه زیر بارون خیس میشه ،نه بعد از چندسال پوسیده و شایدم گُم بشه)

و خلاصه وبلاگنویسی واقعی



نظرات شما در ادامه همین بخش منتشر می شود.

پس خیلی منتظرم نذارید!


وبلاگ یک دانش آموز می تونه چطور باشه؟!


اگه وبلاگ نوشتی آدرسش رو برام بفرست.
یا علی



برگرفته از سایت 1پزشک



مسابقه وبلاگ نویسی قرآن پژوهی دانش آموزان متوسطه میانه

مطلب از وبلاگ " اندیشه مطهر 1404 "


*با توجه به درخواست جمعی از وبلاگ نویسان عزیز دانش آموز جهت به روز نمودن و ایجاد وبلاگ  در دامنه IR مهلت تا مورخ 30 فروردین 92 تمدید می گردد.

 

*توجه : مشخصات کامل اعضای گروه وبلاگی خود را در قسمت پیامهای همین (پُست)اطلاعیه  وبلاگ اندیشه مطهر  وارد کنید تا امکان تماس و راهنمایی بیشتر و همچنین ارائه لیست کامل به منطقه  و مرحله بعدی مسابقه وجود داشته باشد .

تذکر مهم :وبلاگهای قرآن پژوهی  باید در سایتهای داخلی با دامنه IR ایجاد شده باشند.وبلاگهای با دامنه خارجی COM  به مرحله بعدی راه نمی یابند. 

*در صورت هماهنگی مدیران محترم مدارس با  آموزش متوسطه منطقه میانه  ، آمادگی برای تشکیل کلاسهای توجیهی و آموزشی وبلاگ نویسی وجود دارد .

 

علاوه بر کلاس دومیهای عزیز ،  سایردانش آموزان عزیز پایه های اول، سوم و چهارم متوسطه (اعم از نظری و فنی و حرفه ای و کار و دانش ) که علاقمند به شرکت در این مسابقه وبلاگی قرآن پژوهی هستند  ، وبلاگ قرآنی و مشخصات درخواستی را تا موعد یاد شده به وبلاگ اندیشه مطهر 1404 M1404a.ibsblog.ir  در قسمت پیامهای اولین پُست وبلاگ مذکور معرفی نموده ودر صورت لزوم با آقای احمد مسلمی ( مسئول امور وبلاگهای قرآن پژوهی منطقه و  معاونت پرورشی هنرستان هدف )تماس حاصل نمایند.

* توجه:  ارسال مشخصات کامل وبلاگهای قرآن پژوهی با دامنه IR(پس از هماهنگی و تایید کمیته وبلاگی منطقه میانه و در صورت مناسب بودن مطالب درج شده  )بمنظور تایید نهایی  ثبت نام با  پست الکترونیکی به آدرس  سازمان استان   dnp@medu.ir  الزامی می باشد .

 *وبلاگها بصورت گروهی می باشند  نفرات هر وبلاگ گروهی در این مسابقه باید شامل حداقل سه نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه باشد  .

 

وبلاگهای جدید :

http://1404s.persianblog.ir

آقایان محمد ناصری ، امیر رضا شاکری و فرزاد شاکری

 

http://sohofalahi.fay.ir
آقایان محمد اسماعیل میرزایی ، محمد میرزایی     و

 

http://quran-scholars-d-imam.rzb.ir/

آقایان محمد عراقی  ، امیر محمودی ، امیر گیوپور ، کوروش جلیل پور

 

http://www.quran-razi.fay.ir/

محمد رضا عبدی پور-مهدی قاسمی-جهانگیر عسگری

 

www.quran-ahadis.fay.ir

مهدی قاسمی(سوم کامپیوتر)-اسماعیل قاسمی-میلاد رضائی

 

www.quran1404.fay.ir

امیر رضا زارعیان-اکبر نظری-علی گنجی

 

www.lifeisgod.fay.ir

مهدی طالبی نیا ، امیرعلی پزشکی ، میلاد چرمی

 

 

www.electronicdini.persianblog.ir

نیما قره داغی ، فراز سیمین فر ، .نیما فرخی

 

 http://quran-pazhohi.ibsblog.ir

حسن حافظی،میلادکاظمی،کمیل سلیمی

 

http://rahimloo0423.ibsblog.ir

محمد رحیملو اقدم-                    و

 

fajr14.persianblog.ir


جدول معیارهای ارزیابی فنی و محتوایی از وبلاگهای شرکت کننده در مسابقه طرح قرآن پژوهی دانش آموزان مقطع متوسطه مدارس آموزش و پرورش منطقه میانه 92-91

ردیف

معیارارزیابی

بارم

بارم کسب شده

1

کامل بودن وبلاگ  طبق شرایط و موارد خواسته شده (و مرتبط بودن با موضوع مسابقه قرآن پژوهی ) طبق بخشنامه  412 -20803  - 20/12/91 مندرج در سایت آموزش و پرورش منطقه میانه

1


2

ایجاد بنر مناسب

5


3

امکان نظر سنجی از وبلاگ

5


4

گزارش آماری وبلاگ

5


5

ارتباط با ما

2


6

پیوندها (سایتهای معتبر داخلی )

5


7

استفاده از قالب مناسب

2


8

استفاده ار انیمیشن  های flash  در مطالب

10


9

استفاده از قالب های اختصاصی

10


10

ویرایش قالب وبلاگ

10


11

خوانا بودن ، اندازه و نوع فونتها

5


12

هماهنگی رنگهای مورد استفاده با نما،محتوا،ومخاطب وبلاگ(CSS)

6


13

هماهنگی عکس ها و تصاویر با موضوع وبلاگ

5


14

ایجاد لینک در بین نوشته ها و اخبار

5


15

اضافه نمودن امکانات دیگر به وبلاگ (نمایش ساعت -تاریخ -اوقات شرعی -لینک اضافی مرتبط و سایر کدهای گرافیکی و آمارگیر و....)

10


16

گروه بندی مطالب

5


17

صفحه بندی مطالب (Layout)

5


18

لوگوی وبلاگ (شامل تصویر و بیوگرافی طراح ) و  قسمت  در باره ما

4


19

استفاده از دامنه IR  ایرانی  و عدم استفاده از دامنه COM

5



*****************************************************










منجی در لباس پاندا

برداشت از وبلاگ " صدرا "


چکیده :

در این مقاله به بررسی ابعاد مختلف کارتون « پاندای کونگ فو کار » می پردازیم و با رویکرد جامعه شناسی مذهبی و مهدوی، به تأثیرات آخرالزمانی و فلسفی این انیمیشین بر ذهن و عقیده ی کودکان و جامعه اشاره می نماییم.

خلاصه :

انیمیشن پاندای کونگ فوکار به تقابل میان نیروهای خیر وشر می پردازد و از گزاره های آخرالزمانی و منجی گرایی استفاده می نماید. تقابل میان خیر و شر را در قالب تقابل دو نیروی « یین » و « یانگ » یا انرژی مثبت و منفی نشان می دهد که دو شخصیت پاندا و پلنگ ( تای لانگ ) بیانگر آن می باشند.
این داستان به ظرافت های خاصی که در داستان و انیمیشن خود دارد، ذهن مخاطب را با گزاره های منجی گرایی، هزاره گرایی، تقابل خیر و شر و... در مکتب کنفسیوسی چین آشنا می نماید و در نهایت برخی از مفاهیم مشترک با مهدویت در اسلام را مورد تحریف قرار می دهد.
در این مقاله سعی داریم به پرسش های زیر پاسخ گوییم.
1- آیا فضای انیمیشن برای کودکان، به دور از مفاهیم فلسفی و کلامی می باشد؟
2- آیا انیمیشن هایی چون پاندای کونگ فوکار، در جهت ایجاد فضای آخرالزمانی تلاش می نمایند؟
3- آیا مفاهیم آخرالزمانی و منجی گرایی که در این انیمیشین ارائه می گردد، با مبانی اعتقادی شیعه در مهدویت سازگار است؟
4- آیا کارتونی که برای کودکان ساخته می شود، تنها یک داستان سرگرم کننده است، یا دارای ابعاد پیچیده تری می باشد؟
این پژوهش دارای ابعاد زیر می باشد:

ادامه مطلب ...

دختران چگونه تحصیل می کنن؟

ارسالی از " حجاب برتر "
روش های غلط آموزشی در سراسر دنیا
آموزش

از دردهای بزرگی که تساوی حقوق زنان و مردان به بار آورده و تمام جامعه رو مبتلا به این درد کرده نا آرامی و استرسی است که سیستم های آموزشی و شغلی برای خانم ها به ارمغان آورده،

برای بعضی ها این سوال مطرح شد که مگه سیستم اموزشی چشه؟ اگه خوب دقت کرده باشید خداوند در آیه 21/ روم خانم ها رو منبع ارامش توی خانواده معرفی کرده و استرس و اضطراب مخل و نابود کننده این آرامشه ،

همه شما می دونید که سیستم آموزشی کشور ما و تمام کشورهای دنیا قبل از این که در آنها علم آموزی صورت بگیره استرس زا و دلشوره برای محصل به بار میاره بعضی ها شاید بگن که این تقصیر معلمان، دبیران و اساتید دانشگاه هستش، اما باید بگم که اصلا خود سیستم آموزشی همراه با استرس و اضطراب هست اگه خانم های بزرگوار خوب دقت کنند می بینند که بیشترین گریه ها رو دخترا برای امتحاناتشون دارند و بیشترین اضطراب، استرس و ترس ها رو دخترا قبل از امتحان دارند و این اضطراب و استرس در سیستم عصبی و مغز دختران اثر مستقیم داره



ادامه مطلب ...

نرم افزار "محــــــاسبه نفس" نسخه مخصوص رایانه

هدف از طراحی این نرم افزار ثبت خوبی ها و بدی هایی ست که کاربر در هر روز انجام میدهد.

 محاسبه نفس و ارزیابی رفتار بسیار در احادیث مورد تاکید بوده است.

 به کمک این نرم افزار کاربر قادر است تا ویژگی های و خصوصیات رفتاری دلخواه خود ( فضایل و رذایل اخلاقی ) را در نرم افزار مشخص نماید و در هر روز به آن ویژگی و رفتار خود نمره دهد.

ادامه مطلب ...