فضیلت نماز جمعه

وبلاگ " نیایش " نوشت :

1 پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : خداوند ، نمازجمعه را بر شما واجب کرد . هرکس

آن را در حیات من یا پس از وفات من ، از روی سبک شمردن ، و یا انکار رها سازد ،

خداوند ، او را پریشنا می کند ، و به کارش برکت نمی دهد . بدانید ! نمازش پذیرفته

نمی شود . بدانید ! بدانید ! زکاتش را قبول نمی کنند . بدانید ! حجش ، قبول نیست ،

بدانید ! کارهای نیک او قبول نخواهد شد تا آنکه توبه کند و دیگر نمازجمعه را رها

نکند ، سبک نشمارد ، و منکر نشود . (وسایل الشیعه، ج 5 ص 7)

2 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : کسی که ندای اذان نماز جمعه را بشنود ، نماز

جمعه بر او واجب خواهد شد . (کنزالعمال، ج 7 ص 723)

3 - پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : چهار نفر ، عمل (زندگی) را از نو آغاز می کنند : 1

بیمار هنگامی که بهبود یابد 2 مشرک هنگامی که اسلام می آورد . 3 حج

گذارنده، هنگامی که از مناسک آسوده شود . 4 آنکه بعد از گذراندن نمازجمعه باز

می گردد . (بحارالانوار ج 86 ص 197)

          ادامه مطلب رو از دست ندید

 
ادامه مطلب ...

ریشه تکه کلام های بازیگر دودکش

قمپُز در کردن: 

این اصظلاح از زمان جنگ دولت عثمانی با ایران مورد استفاده قرار گرفت. قمپزنوعی توپ جنگی سَرپُر بود که دولتِ امپراطوری عثمانی در جنگهایش با ایران به کار می برد. قمپز اما برخلاف توپ های جنگی دیگر، هیچ اثر تخریبی نداشت و تنها در نقاط کوهستانی شلیک می شد تا با کمک پژواک صدا در کوهستان،صدای مهیبی تولید کند و موجب رعب و وحشت سربازان ایرانی شود. این توپ گلوله ای نداشت و فقط در آن مقدار زیادی باروت می ریختند و پارچه های کهنه و مستعمل را  با سُنبه داخل آن می کردند و می کوبیدند تا کاملا سفت و محکم شود و سپس آن را شلیک می کردند. چندی بعد که ایرانیان به ماهیت دروغین و توخالی این توپ ها پی بردند، اصطلاح «قمپز در کردن» را برای ادعایی که سروصدای زیادی دارد  اما بی اثر و دروغین است به کار می بردند.
 
   ادامه مطلب ...

موفقیت غیر ممکن نیست، زمان می برد

شاید بار ها در مسیر زندگی به بیراهه برخورد کردید و عوامل گوناگون باعث دور شدن از هدفتان شدند اما به یاد داشته باشید که با صبر و شکیبایی هیچ موفقیتی دست نیافتنی نیست. همانند عکس زیر

!

اولین بانوی آزاده ایرانی +عکس

فاطمه ناهیدی نخستین بانوی آزاده ایرانی است که با مدرک مامایی به خط مقدم جبهه رفت و در مهر ماه ۵۹ اسیر شد. بعد از چند سال اسارت (بهمن ۶۲) به ایران بازگشت و امیدوارانه به آموختن پرداخت و حالا با مدرک دکترا، سال هاست که دانشجو پرورش می دهد. او عضو هیئت علمی دانشکده علوم پزشکی دانشگاه بهشتی است و حرف های زیادی برای گفتن دارد. گفتنی های او را با هم می خوانیم.

از دوران اسارت و فضای اردوگاه ها برایمان بگویید.

  ادامه مطلب ...

دختر امیر دبی: پدر مرا ببخش اما پول های ماست که مسلمانان را می کشد

مهرة محمد بن رشید المختوم دختر امیر دبی در صفحه فیس بوک خود بر روی عکس پدرش چنین نوشت: "معذرت می خواهم پدر، اما دلیل خونهایی که ریخته می شود، پولهای ماست".

 

 
ادامه مطلب ...

شبیه کی هستی؟

به فلکه که رسید کمی قدمهاش رو تند کرد از پله برقی بالا رفت و کمی بعد اون سمت خیابون اومد پائین. کمی جلوتر وقتی قدمهاش رو روی سنگ فرشهای قهوه ای پیاده رو میگذاشت انتظار نداشت که یه خانم جادری باپرهای مخصوص خدام حرم جلوش رو بگیره و بگه : خانم لطفا جادر سرتون کنید..

ازکیفش جادرگل گلی که مادرش بهش داده بود را بااخم و تخم درآورد و سرش کرد و جشم وابرویی برای خادم حرم نازک کردو راهش رو کشید و رفت سمت حرم .

توی صحن گوهرشاد نشسته بود وبه حرم خیره شده بود وهنوز توی این فکربود که جرا باید برای اومدن به حرم جادر سرش کنه مگه امام رضا(ع) کسی که مانتویی باشه رو نمیپذیره ؟!

توهمین فکرا بود که یه روحانی رو دید یه گوشه حرم نشسته بدون معطلی بلند شد و رفت سراغش .

حاج آقا ببخشید .

حاجی سرش رو از کتاب دعا بلند کرد و بایه نگاه آروم رو به دختر گفت : سلام دخترم .بفرمائید.

دختر: حاج آقا جرا باید من جادر سرم کنم ؟مگه امام رضا(ع) مانتویی ها رو قبول نمیکنه ؟ اصلا من ازاینجا که برم بیرون این جادر رو ازسرم برمیدارم .حالا جادر سرکردنم اینجا خیرش جیه؟ شما میتونی منو قانع کنی که جرا باید جادرسرم کنم ؟

حاجی یه لبخند معنی داری به دختر زد و گفت : دخترم برای جی اومدی حرم امام رضا(ع)؟

دختر: خب معلومه اومدم زیارت آقا  ادامه مطلب ...

بمب ساعتی در دست کودکان ایرانی!

وبلاگ گفتمان برتر نوشت: از یکی از علما پرسیدند: «اگر بر روی لباسی حروف انگلیسی نوشته شده باشد بدتر است یا اگر تصویر حیوان داشته باشد؟ ایشان بلافاصله فرمودند: حروف انگلیسی بدتر است»؛ چرا؟ کمی فکر کنید.

این روایت عجیب را ببینید: «خداوند به یکی از پیامبران وحی فرستاد که به مؤمنین بگو: لباس‌هاى دشمنان مرا نپوشید و از خوراک‌هاى دشمنانم نخورید، و به راه و روش دشمنان من رفتار نکنید، که در این صورت شما نیز مانند آنان دشمنان من خواهید بود»؛ (وسائل‏ الشیعه،ج 4، ص 385) اینکه چگونه هم شکل شدن به همراه شدن می‌رسد نکته قابل تأملی است.

 
ادامه مطلب ...

سه سالگی فجر امید مبارک

3 سالگی فجر امیدسلام

ورود وبگاه وزین فجر امید به سال چهارم فعالیتش را به کاربران این تارنمای مجازی از طرف مدیریت به شما عزیزان تبریک می گوییم و از خداوند متعال مسئلت داریم بتوانیم بیش از پیش در راستای ترویج تفکر بسیجی در فضای سایبر گامی هر چند کوچک اما استوار برداریم و به نوعی اندکی از شرمندگی هایمان به 36 هزار دانش آموز شهید کم کنیم هر چند هر قدر هم کار کنیم باز جای کار هست، لذا پیشنهادات و انتقادات شما بسیار به ما کمک خواهد کرد.



و همچنان راه ادامه دارد ...

حرف دل تمام افسران جنگ نرم

وبلاگ "ماهمه رهسپاریم 2" نوشت :

http://up.mfsa.ir/uploads/6c33137673164964181.jpg

اینبار روایت دست ها از حرف دل افسران جنگ نرم سخن می گوید رهبرم

 

کعبه دیگر دیده نمی شود!

در شب بیست و هفتم ماه مبارک رمضان، بیش از یک میلیون مسلمان در مسجدالحرام حضور یافتند و اقامه نماز کردند.

 عده ای نیز با زبان روزه و در گرمای سوزان مکه، زحمت بالا رفتن از کوه نور را به جان خریدند تا وقت غروب از جوار غار حرا چشم به کعبه بدوزند و خانه خدا را تماشا کنند.

از این به بعد، چه در شب و چه در روز، از ارتفاعات مکه نمی توان کعبه را دید.

برای پیدا کردن جهت دقیق قبله و محل کعبه، کافیست برج ششصد متری مشرف به حرم را دید و به سمت قبله ایستاد. هنگام قنوت و قیام هم، همین برج و ساعت مقابل چشم خواهد بود.

این برج با 817 متر ارتفاع، دومین برج بلند دنیاست و ساعت هایی که آلمانی ها برایش ساخته اند با 43 متر در 45 متر مساحت، بزرگترین ساعت دنیاست. هر ساعت، زمان را به وقت گرینویچ و لندن، توکیو، پاریس و نیویورک نشان می دهد. حاکمان سعودی سی میلیارد دلار برای ساختن آن هزینه کردند و ساختمان برج نیز به هتل و مراکز تبلیغی و دینی اختصاص یافته است.
ادامه مطلب ...