چهل سخن از امام هادی(ع)

وبلاگ "شیراز" نوشت :

فرمود: از کسى که نسبت به او کدورت و کینه دارى ، صمیّمیت و محبّت مجوى .

همچنین از کسى که نسبت به او بدگمان هستى ، نصیحت و موعظه طلب نکن ، چون که دیدگاه و افکار دیگران نسبت به تو همانند قلب خودت نسبت به آن ها مى باشد ادامه مطلب ...

حجاب ازدید من

وبلاگ " اهل قلم " به نقل از وبلاگ زکات زیبایی نوشت:
حجاب از دید من یه ارزشه.ارزشی که هیچ وقت ذره ای ازش کم نمیشه.نمی خوام شعاربدم!نمی خوام بگم حجاب ارزشه بدون اینکه ذره ای درمورد این ارزش حرف بزنم.اصلا" این ارزش به چه درد میخوره! آیا داشتن یا نداشتنش به حال آدم فرقی میکنه ؟چرا اینهمه میگن حجاب ارزشه؟!یعنی چی؟ارزش حجاب ازدیدمن یعنی مورد احترام واقع شدن "واقعی".چرا واقعی؟به خاطراینکه شاید الان خیلی ها بیان بگن ما حجاب داشتیم اما اکثراوقات وقتی یک فرد بی حجاب درکنارما قرارداشت اونو به ما ترجیح میدادن!درسته!اون مورد احترام قرارگرفته اما نه واقعی!اصلا" شاید بهترباشه بگیم مورد توجه قرارگرفته تا مورد احترام!هیچ فرد بدی وهیچ چیز بدی مورد احترام واقع نمیشه اما میتونه مورد توجه واقع بشه.کسی که حجاب داره ارزش خودش رو حفظ کرده ،ارزش زیباییش رو.زیبایی که خدابهش عنایت کرده.کسی که دوست نداره زیبایی خودش رو در معرض دید هوسرانان قراربده،کسی که دوست نداره بشه وسیله ی لذت بقیه ،کسی که دوست نداره غرور خودش رو زیرپا بذاره مطمئنا" حجاب رو انتخاب میکنه.چیزی که ارزش داره هیچ وقت درمعرض عموم قرار نمی گیره.شما دیدن تا حالا الماس رو بندازن زیر دست وپا؟
حجاب
برای خواندن ادامه این مطلب زیبا بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

از فکه بگویید که مثل هیچ جا نیست

وبلاگ "اهل قلم " به نقل از وبلاگ سلحشور نوشت:


فکه‌ مثل‌ هیچ‌ جا نیست‌! نه‌ شلمچه‌، نه‌ ماووت‌، نه‌ سومار، نه‌ مهران‌، نه‌ طلائیه‌، نه‌...
فکه‌ فقط‌ فکه‌ است‌! با قتلگاه‌ و کانال هایش‌، با تپه‌ ماهور و دشت هایش‌.
فکه‌ قربانگه‌ اسماعیل‌هاست‌ به‌ درگاه‌ خدای‌ مکه‌.
فکه‌ را سینه‌ای‌ است‌ به‌ وسعت‌ میدان های‌ مین‌ِ گسترده‌ بر خاک‌.


برای مطالعه ادامه این مطلب زیبا بر روی تصویر بالا کلیک نمایید.

کفش های فرهنگ ساز

وبلاگ " با حجاب " نوشت :

وقتی برای بررسی معنای کفش به فرهنگ لغات مراجعه می‌کنیم به این معنی می‌رسیم:

پاپوش ، نوعی پوشش که پا را محافظت می کند…

با پسوندها و پیشوندهایی که معنای خاص به آن می‌بخشد؛ اما گاهی همین معنای ساده کفش برای رسیدن به اهدافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید به سختی باورپذیر باشد که این موج استفاده از نمای ظاهری کفش نوعی سیاست حرفه‌ای و از پیش تعیین شده باشد تا فرهنگ یک قوم را نشانه برود.








نوجوانی کردن در اینترنت

وبلاگ " با حجاب " نوشت :


images

اینترنت تکنولوژی به روزی هست که مثل خیلی از پدیده های  امروزی فواید و ضررهای توأمانی دارد و استفاده از آن برای همگان به خصوص نوجوانان، نیازمند دقت نظر بیشتری از سوی والدین می‌باشد.

*سرکلاس نشسته بودیم، معلم زیست شناسی داشت درس می داد، بنده خدا بس که محجوب بود تا تونست از سر و ته سرفصل امروز زد، آخه فصل ... و این حرفها بود. روی کاغذ واسه دوستم نوشتم این بنده خدا نمی دونه که ما کافیه فقط اسم این فصلو تو گوگل تایپ کنیم تا خودمون سر از همه چی دربیاریم…!! بعدم هر دو زدیم زیر خنده.

** اون روز بعد از اینکه صفحه هامو تو فیس بوک و اینستاگرام و گوگل پلاس و یوتیوب چک کردم حس کردم بازدیدکننده هام و لایکام خیلی داره از دوستام کمتر میشه با کمی بررسی متوجه شدم عکس صفحه هام به روز نیستن واسه خاطر همینه، عکسامو چک کردم یه دونه باکلاس و به روزشو گذاشتم، خیلی خوب شد، حسابی ترکوند… 

ادامه مطلب ...

ماجرای منحصر بفرد شعار حج

وبلاگ " اوج " نوشت :


 

ماجرای منحصر بفرد شعار حج

بی تردید اصلی ترین تلبیهی که حاجیان در موسم حج بر زبان جاری می نمایند: لَبَیک اللهمَ لَبَیک لا شَریکَ لَکَ لَبَیک، اِنَ الحَمدَ وَ النِعمَةَ لَکَ وَ المُلکُ لا شَریکَ لَکَ می باشد، ولی جالب است بدانید که این ذکر که قرن هاست حکم شعار حج را گرفته است، دارای ماجرایی منحصر به فرد می باشد!

   ادامه مطلب ...