5 ایده ناب عکاسی برای روز اول مدرسه

* والدین بخوانند *

سالهای سال است که روز اول مهر یک روز پر هیجان برای بچه ها -و حتی بزرگترها- و یک موقعیت عکاسی فوق العاده برای به تصویر کشیدن دوران شیرین کودکی است. در ادامه با هم ۵ ایده ی بامزه و خاطره انگیز برای این روز خاص را مرور می کنیم.



  

۱- استفاده از تابلو ها، چه کودکتان آن را در دستانش بگیرد و چه جلویش، یک راه با نمک برای نشان دادن تاریخ عکس، اینکه الان کودک شما کلاس چندم است و بقیه جزئیاتی که شما می پسندید، است.

۲- لباس فرم یا وسایلی مثل خط کش یا هر چیز دیگر که خاص مدرسه شما باشد برای عکاسی ایده آل است. شما می توانید همچنین یک عکس در آخر خرداد با همین ژست بگیرید و بین این دو مقایسه کنید. هر چند ۹ ماه گذشته، اما کودک در حال رشد شما قطعا در طول این ۹ ماه تفاوت های زیادی کرده است.

۳- قد کودک خود را ثبت کنید تا قدر کودک خود را بدانید! عکس کودک خود را در جلوی این متر های بامزه بگیرید. مطمئنا مقایسه این عکس ها ، سال به سال، و مشاهده رشد و بزرگ شدن کودکان، تجربه بسیار جذابی برای شماست.

۴- یک راهکار دیگر برای نشان دادن تغییرات ظاهری کودک شما (رشد موها، قد و تغیر لباس) این است که به کودکتان بگویید یک قاب عکس از خودش را از سالهای پیش نگه دارد تا از او عکس بگیرید.

۵- به کودکتان بگویید تا هر سال در یک ژست مشخص (و در صورت امکان در یک مکان ثابت) بایستد تا از او عکس بگیرید. این عکس ها در طول زمان انسجام خوبی پدید می آورند و یک محور رشد (timeline) پدید می آورند که شما را به خاطرات آن روز ها خواهد برد. این کار یک سنت و رسم می شود تا در آغاز هر سال با عشق و علاقه انجام گردد.

شما برای اول مهر کودک خود چه ایده هایی در سر دارید؟

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد