ادای تکلیف نخبگان و وظایف شورای نگهبان



انتخابات ۹۲ | وظایف شورای نگهبان :


۱- صلاحیت داوطلبین باید احراز شود
۲- منظور از احراز صلاحیت، احراز یقینی علمی نیست!
۳- مراقب باشید حق کسی ضایع نشود
۴- احراز صلاحیت با دید صددرصد قانونی باشد
۵- به جوسازى‌ها ابداً نباید اعتناء کرد
۶- در نظارت بر کار ناظران دقت مضاعف داشته‌ باشید
۷- به اعتراضات قانونی رسیدگی شود


khamenei.ir




در مسئله‌ی انتخابات و غیر انتخابات، همه باید تسلیم رأی قانون  باشند؛ در مقابل قانون تمکین کنند. آن حوادثی که در سال 88 پیش آمد ــ که برای کشور ضرر داشت و ضایعه‌آفرین بود ــ همه از همین ناشی شد که کسانی نخواستند به قانون تمکین کنند؛ نخواستند به رأی مردم تمکین کنند. ممکن است رأی مردم برخلاف آن چیزی باشد که منِ شخصی مایل به آن هستم؛ اما باید تمکین کنم. آنچه که اکثریت مردم، اغلبیت مردم آن را انتخاب کردند، باید همه تمکین کنند؛ همه باید زیر بار بروند. خوشبختانه سازوکارهای قانونی برای رفع اشکال، رفع اشتباه، رفع شبهه وجود دارد؛ از این راهکارهای قانونی استفاده کنند. این که وقتی آنچه که اتفاق افتاده است، برخلاف میل ما شد، مردم را به شورش خیابانی دعوت کنیم ــ که این در سال 88 اتفاق افتاد ــ یکی از خطاهای جبران‌ناپذیر است. این تجربه‌ای شد برای ملت ما، و ملت ما همیشه در مقابل یک چنین حوادثی خواهد ایستاد.


بیانات در حرم مطهر رضوی . . . 92/1/1 


نظرات 2 + ارسال نظر
گلستان بلاگ یکشنبه 22 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 01:04 ب.ظ http://golestanblog.ir

در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهائى که نامزد میشوند، چه آنهائى که طرفدار آنهایند، چه آنهائى که مخالف با بعضى از نامزدها هستند. جناحهاى مختلف کشور، بداخلاقى و بدگوئى و اهانت وتهمت و این حرفها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهائى است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال می‌شود
مقام معظم رهبری
گلستان بلاگ
http://golestanblog.ir

ا-----ح سه‌شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 06:01 ب.ظ http://hamrahetarikh.ir

وبلاگت حرف نداره عزیر . خبرهای انتخابات را باید فقط از وبلاگ شما دنبال کرد . قلم خوبی دارید و خوب می نویسید . موفق باشید .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد