اکنون من وارث آنانم و هماره باید راهشان را ادامه دهم

برای دوازدهمین دوره از سوی سازمان بسیج دانش آموزی و همزمان با فرارسیدن روز شهادت شهید  فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش  آموزی ،  به پاس نکوداشت سالروز  شهیدان نوجوان شهیده ناهید فاتحی کرجو ، شهید بهنام محمدی راد ، شهید  «محمد حسین فهمیده» و بیش از 36  هزار شهید دانش آموز مسابقه وبلاگی «تولید ملی، اقتدار ایرانی« برگزار شد که مورد استقبال و توجه دانش آموزان سراسر کشور قرار گرفت.

کیمیا بذرافشانی یکی از دانش آموزان اصفهانی است  که به عنوان برنده مسابقه وبلاگی «تولید ملی، اقتدار ایرانی» معرفی شده است.

بعد از اعلام اسامی  وبلاگ نویسان برتر سری به وبلاگ های منتخب زدم تا ضمن آشنایی با حال و هوای برندگان از بروز بودن وبلاگشان هم مطلع شوم.

این دانش آموز خوش ذوق پستی را منتشر کرده بود که بسیار مورد توجهم قرار گرفت: در این پست بعد از اعلام خبر موفقیت وبلاگ قهرمان کوچک در مسابقه  تاکید شده «موفقیتم را در مسابقه مدیون آنانی هستم که رفتند و اکنون من وارث آنانم و هماره باید راهشان را ادامه دهم»

آنچه در پی می خوانید مصاحبه با این وبلاگ نویس نوجوان است:


* در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چند سال دارید و در چه رشته ای تحصیل می کنید و اهل کدام شهر هستید؟
به نام خدا، باسلام خدمت همه دوستان عزیزم،من کیمیا بذرافشانی دانش آموز سال سوم راهنمایی آموزشگاه امام زمان(عج) آران و بیدگل هستم.هنوز وارد مقطع دبیرستان نشدم ولی مطمئنا رشته تجربی را انتخاب میکنم.(اگه خدا بخواهد)

*از چه زمانی و با چه نیتی فعالیت خود را در فضای مجازی شروع کردید؟

تقریبا سال پنجم دبستان بودم که با وبلاگ و وبلاگ نویسی آشنا شدم، با  هدف پر کردن اوقات فراغتم اولین وبلاگم را که مطالب علمی را در آن انتشار می دادم ایجاد کردم.



* چه شد که وبلاگ زدید؟ می توانستید در فضای مجازی کارهای دیگری انجام دهید؟داستان خاصی نداشت،فکر کنم بیشتر جذایت فضای مجازی بود که من رو جذب کرد،اینکه بتونی با قلم  و سلیقه خودت صفحه داشته باشی که مورد توجه و در معرض دید عموم باشه و از نظرات مخاطبان هم اگاه باشی واسم جذاب بود

*هنوز هم وبلاگتان به روز هست؟ چطور مطالبی را در وبلاگتان قرار می دهید؟
البته،ولی در دوران امتحانات کمتر میرفتم ،سعی هم میکنم که زمان هایی هم که میرم نسبت به تابستان کمتر باشه و مطالب جذابیت بیشتری داشته باشه و کپی نباشه.!!!

*چه نوع مطالبی را در وبلاگتان قرار می دهید؟
سعی میکنم مطالبی باشه که با مناسبت و نام وبلاگ همخوانی داشته باشه.تا جایی که میتونم خودم مینویسم اما اگه ناگاه مطلبی در اینترنت پیدا کردم که جذاب بود با ذکر منبع در وبلاگم درج میکنم.

*آشنایی شما با مسابقه وبلاگی تولید ملی، اقتدار ایرانی از چه طریقی بوده است؟

یک روز معاون فناوری مدرسه دانش آموزان وبلاگ نویس را جمع کرد و شیوه نامه رو برامون توضیح داد.

*چرا این نام را برای  وبلاگ خود انتخاب کردید؟(قهرمان)

بعد از انتخاب موضوع وبلاگم ،زیادی فکر کردم و اسم های زیادی رو گلچین کردم اما وقتی با پدرم مشورت کردم ایشون گفتن که این اسمو بذارم.به نظر خودمم این اسم بیشتر با سلیقه نوجوان ها جور در میامد .

*بهترین مطلبی که تابحال نوشتید از نظر خودتان چه بوده؟

بهترین مطلبم*ما وارث قهرمانان کوچکیم..* بود چون با شور و هیجان و انگیزه خاصی نوشته بودم.

*بهترین کامنت یا نظری که تابحال دریافت کرده اید چه بوده؟
اکثر کامنت ها دعوت به لینک و... بود.و کامنت خاصی نداشتم.اما از کامنت یکی از وبلاگنویسان که با شجاعت تمام نظر گذاشته بود که من مطلب شمارو با ذکر منبع در وبلاگم گذاشتم خیلی خوشم اومد.توی این دوره زمونه این چیزا کم پیدا میشه.

* به نظر شما یک وبلاگ نویس باید چقدر وقت برای مطالعه بگذارد ایا مطالعه کتاب خاصی را پیشنهاد می کنید؟
مسلما مطالعه بهترین راه نوشتن برای یک وبلاگ نویس هست چون میتونیم با الهام گرفتن از اون مطالب بهتری بنویسیم.پس بهتره وبلاگ نویس ها بیشتر وقتشون رو صرف مطالعه بکنند.برای مطالعه کتاب خاصی مد نظرم نیست اما کتاب نامه های خط خطی خانم نظرآهاری برای پرورش قدرت نوشتن عالیه.

* چه میزان وقت در روز برای نوشتن در وبلاگتان اختصاص می دهید؟
در روز یک ساعت مطالعه و یک ساعت نوشتن که کلا میشه دو ساعت.

*آیا صرف این زمان موجب لطمه خوردن به درستان نمی شود؟
خیر.به نظر خودم این زمان خیلی هم کمه.اما ما دانش آموزان به خاطر درس هامون مجبوریم زمان کمتری رو مطالعه آزاد اختصاص بدهیم.

*نظر خانواده تان درباره فعالیت های شما در فضای مجازی چیست؟

پدر و مادرم مشوقان و حامیان اصلی من بودند و فعالیت من را در اینترنت البته با هدف داشتن فعالیت های سالم  بسیار خوب هم میدونند.من همیشه خودم هم این مطلبو به دوستانم هم میگویم که اینترنت مثل یه چاقو هست مهم این هست که چه طوری ازش استفاده کنیم.

*نظر دوستانتان درباره فعالیت های شما در فضای مجازی چیست؟
من هر کجا که دوستانم نیاز به کمک من داشته باشند دریغ نمیکنم. و نظراتشان هم برایم خیلی مهم است چون میتوانم از نظراتشان آگاه شوم و با سلیقه ی آنها که از مخاطبین من هستند در اینترنت فعالیت کنم. ولی تا اکنون نظر خاصی نداشتند.

*چه پیشنهادی برای گسترش فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی دارید؟
برای حضور دانش آموزان در فضای مجازی بهتر است این مطلب فرهنگ سازی شود.یعنی شیوه درست استفاده از آن به همه آموزش داده شود.اکثر دانش آموزان از اینترنت به عنوان یک جستجوگر تحقیق درسشان ، دانلود عکس و فیلم و... استفاده می کنند. بهتر است به آنها آموزش دهیم که از اینترنت می توانیم به طور صحیح و مفیدتری استفاده کنیم.

*فکر می کنید این آموزش را دانش آموزان از کجا باید به دست آورند؟

مدرسه بهترین فضا برای آموزش و فرهنگ سازی است.

*آیا فعالیت فرهنگی سیاسی در کنار وبلاگ نویسی انجام میدهید؟ توضیح دهید.
بله وبلاگی با مضمون حجاب و زن ایرانی دارم البته نمیدانم تا چه حد به سیاست ارتباط دارد.اما امیدوارم فرهنگ حجاب اسلامی را در جامعه نهادینه کند.

* به چه میزان به حضور افراد ارزشی در فضای مجازی اعتقاد دارید؟
حضور افراد سرشناس و ارزشی جامعه در اینترنت میتواند تا حد زیادی موثر و باعث الگو گیری مخاطبان از آنها باشد و اینترنت پلی ارتباطی مخاطبان با این افراد میتواند باشد.

*چه خطراتی ممکن است یک دانش آموز فعال در فضای مجازی را تهدید کند؟
مطمئنا هیچ چیز در دنیا نیست که مضرات و عیب هایی نداشته باشد و اینترنت هم شامل این امر هست.دانش آموزان باید در رابطه با خطرات این فضا اگاهی کامل داشته باشند تا آسیب نخورند. اما مهم ترین آن ها استفاده نادرست آن در جهت فعالیت های پوچ و نا مفید است که سعی دارد ذهن دانش آموزان که تازه در حال شکل گیری است را منحرف کند.

* وظیفه یک دانش آموز در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرایه ایرانی چیست؟
ایده های دانش آموز نوجوان نسبت به دیگران بهتر است و میتواند با تولید یک وسیله جدید یا ایده های نو از تولید ملی حمایت کند.حتی میتواند به جای خرید اجناس خارجی، اجناس ایرانی بخرد و از تولید کننده ایرانی حمایت کند.

*فکر می کنید سبک زندگی یک دانش آموز ایرانی چطور باید باشد؟
زندگی دانش آموزان ایرانی باید سالم و مفید باشد.باید حداکثر استفاده از این دوران دانش آموختگی را ببریم چون در این دوران است که اعتقادات ما رو به شکل گیری است.باید اوقات فراغت ،درس و... به اندازه و مفید باشد.ان گاه خواهیم دید که داشتن زندگی سالم در این زمان آینده خود را بهتر میسازیم.

*آیا فکر و ایده خاصی برای حضور در  فضای مجازی در زمان انتخابات دارید؟ توضیح دهید.

بله.ما باید با حضور در این زمان انتخابات را فرهنگ سازی کنیم و به مخاطب اعلام کنیم که ما در انتخاب رئیس جمهور آینده آزاد هستیم.

*به عنوان یک دانش آموز مطالب سایت بیست را برای دانش آموزان چقدر مفید می دانید؟
مطالب این سایت همه در جهت علمی و آموزشی و اطلاع رسانی به دانش آموزان است.و همچنین بسیار آموزنده.امیدوارم دانش آموزان نهایت استفاده را از این سایت ببرند.

*و نکته پایانی که بخواهید به آن اشاره کنید؟

در آخر خدا را شاکرم که  نعمت به این بزرگی یعنی والدینم را به من عطا کرد و انشاالله که سایه شان  را از سرم دریغ نکند
از سرکار خانم دادگر معاون فناوری مدرسه
و دوست عزیزم خانم زهرا معماری که با هم در این مسابقه شرکت کردیم و تاحد زیادی مرا همراهی کردند هم کمال تشکر را دارم.

*از زمانی که در اختیار ما قرار دادید سپاسگزارم

مصاحبه از بهروز

نظرات 2 + ارسال نظر
گلستان بلاگ شنبه 19 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 11:36 ب.ظ http://golestanblog.ir

با سلام

خدا قوت

وب سایت شما در گلستان بلاگ مرجع وبلاگهای برتر استان گلستان لینک گردید

خواهشمند است جهت حمایت از ما گلستان بلاگ را لینک نموده و کد لوگو در وب سایت خود قرار دهید

به امید ظهور

یا علی ع [گل]

<center>
<embed id="flash" width="130" height="210" wmode="transparent" type="application/x-shockwave-flash" src="http://up2.tamishe.ir/uploads/13594934661.swf" quality="high" pluginspage="http://www.adobe.com" name="obj1" menu="false">
</embed>
</center>

حرف تو یکشنبه 20 اسفند‌ماه سال 1391 ساعت 01:48 ب.ظ http://harfeto.ir

سلام
تشکر از شما به خاطر ارسال مطلبتون در "حرف تو"
"اکنون من وارث آنانم و هماره باید راهشان را ادامه دهم"
با آدرس: http://www.harfeto.ir/?q=node/5682
در این سایت انتشار یافت.
چشم به راه مطالب خوب شما هستیم.
هدیه سایت حرف تو به شما:
شهید محمدحسین فاضلى: مواظب باشید که در صحنه‏ى امتحان الهى مردود نشوید و شرمسار در قیامت نباشید که پاسخ ندهید چرا مقدمه‏ى ظهور ولى و حجت خدا را فراهم نکردید؟
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد