مصاحبه با وبلاگ اقتدار ایرانی، برنده مسابقه وبلاگی «تولید ملی»

چندی پیش همزمان با فرارسیدن روز شهادت شهید  فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش  آموزی ،  به پاس نکوداشت سالروز  شهیدان نوجوان شهیده ناهید فاتحی کرجو ، شهید بهنام محمدی راد ، شهید  «محمد حسین فهمیده» و بیش از 36  هزار شهید دانش آموز سازمان بسیج دانش آموزی دوازدهمین دوره از مسابقات وبلاگ نویسی با محوریت هفته بسیج  دانش  آموزی را تحت عنوان  «تولید ملی،اقتدار ایرانی» برگزار کرد.

دانش آموزان وبلاگ نویس بسیاری از سراسر کشور از این مسابقه اسقبال و با ثبت وبلاگ خود در آن شرکت کردند.
 در مرحله اول وبلاگ ها مورد ارزیابی قرار گرفته و پس از داوری مقدماتی، بیش از پانصد وبلاگ به مرحله دوم راه یافتند.
این وبلاگ ها به لحاظ محتوایی، طراحی و فنی، مورد داوری تخصصی قرار گرفته و در این مرحله 20 وبلاگ برتر انتخاب شدند.


مهدی روستایی با وبلاگ اقتدار ایرانی یکی از وبلاگ نویسان برتر این مسابقه معرفی شد لذا تصمیم گرفتیم مصاحبه ای کوتاه را به این وبلاگ نویس در فضای مجازی ترتیب دهیم ضمن تشکر از ایشان، شما را به خواندن این گفتگوی جالب و جذاب دعوت می نماییم





*در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید چند سال دارید و در چه رشته ای تحصیل می کنید و اهل کدام شهر هستید؟
مهدی روستایی 17 ساله از استان یزد هستم و در رشته تجربی تحصیل میکنم.


*از چه زمانی و با چه نیتی فعالیت خود را در فضای مجازی شروع کردید؟
از سال1388وارد فضای مجازی شدم،در ابتدا با یک وبلاگ ورزشی کار خودم را شروع کردم و هدفم این بود که در کنار مطالب ورزشی مطالب اخلاقی و فرهنگی را در فضای مجازی انتشار دهم. بعد از ان فعالیت هایم را در حوزه وبلاگ نویسی گسترش دادم و هم اکنون دو سایت و دو وبلاگ را اداره میکنم.


*هنوز هم وبلاگ اقتدار ایرانی که برنده مسابقه شده است به روز هست؟
متاسفانه بدلیل کمبود اوقات اضافه، فرصتی برای بروز کردن این  وب ندارم.


*چه نوع مطالبی را در وبلاگتان قرار می دهید آیا مطابتان تولید خودتان هست و یا اینکه از جایی کپی می کنید (از کجا)؟
برخی مطالب تولیدی است یعنی عقیده خودم را نوشته ام و برخی دیگر را هم از جاهایی برداشته ام البته همواره اگر مطلبی را از سایت یا مقاله ای درج کردم منبع آن را حتما ذکر کردم و از خالق اثر اجازه گرفتم.


*آشنایی شما با مسابقه وبلاگی تولید ملی، اقتدار ایرانی از چه طریقی بوده است؟
از تبلیغاتی که در مدرسه یمان شده بود.


* چه شد که در آی بی اس بلاگ وبلاگ درست کردید؟
در ابتدا قصد نداشتم که وبلاگ درست کنم اما به اصرار یکی از دوستانم شد که در سایت آی سی بلاگ وب ساختم.


*چرا این نام را برای  وبلاگ خود انتخاب کردید؟
حمایت از کالای ایرانی!میخواستم جواب این سوال را بدهم.چرا باید از کالای ایرانی مصرف کنیم؟


*بهترین مطلبی که تابحال نوشتید از نظر خودتان چه بوده؟
یک داستان کوتاه بود که بر اساس اتفاقی که برایم پیش آمد نوشتم به نظر خودم بهترین مطلبم بوده!


*بهترین کامنت یا نظری که تابحال دریافت کرده اید چه بوده؟
همیشه دوستان بازدیدکننده به بنده و وبلاگ خودشون لطف داشتند و دارند و نظرات بسیار خوبی در تمامی زمینه ها دریافت کردم،نمی توان یک نظر را بعنوان برترین انتخاب کرد.


* به نظر شما یک وبلاگ نویس باید چقدر وقت برای مطالعه بگذارد ایا مطالعه کتاب خاصی را پیشنهاد می کنید؟
مطالعه کتاب های غیر درسی بسیار مفید است،یادم هست استاد عزیز درس شیرین زبان فارسی ام همیشه میگفتند:
((تمامی راه ها به مطالعه ختم می شود)) امّا درباره ی وبلاگ نویسی برای دوستانی که تازه قصد ورود به فضای مجازی را دارند کتاب آشنایی با وبلاگ نویسی اثر آقای قاسم صفایی نژاد و همچنین کتاب هکر ها و اینترنت از آقای میثاق یاریان را پیشنهاد میکنم که کتاب های بسیار مفیدی است.

* چه میزان وقت در روز برای نوشتن در وبلاگتان اختصاص می دهید؟
تقریبا یک ساعت...


*آیا صرف این زمان موجب لطمه خوردن به درستان نمی شود؟
خیر.اگر دانش آموز برنامه مکتوب داشته باشد و طبق آن پیش برود هیچ لطمه ای نخواهد خورد.


*نظر خانواده تان درباره فعالیت های شما در فضای مجازی چیست؟
مثبت است-والدینم از فعالیت هایم در فضای مجازی اطلاع دارند و هیچ مشکلی با آن ندارند.

*نظر دوستانتان درباره فعالیت های شما در فضای مجازی چیست؟
بسیار خوب است،علاوه بر اینکه در فضای مدرسه با هم هستیم در فضای مجازی هم با یکدیگر رقابت سالم داریم که این خیلی جذّاب است البته تا اندازه ای که به فعالیت های درسی لطمه وارد نشود.

*چه پیشنهادی برای گسترش فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی دارید؟
به عقیده من فضای مجازی هم مانند هر چیز دیگر شیوه صحیح استفاده دارد که میتواند مفید باشد البته فضای مجازی نباید باعث کاهش اوقات تفریح و همچنین استراحت ما شود؛به زبان خیلی ساده نباید به گونه ای باشد که ما یک ساعت از وقت خوابمان را کم کنیم و به فعالیت در فضای مجازی بپردازیم.بلکه ما منظورم دانش آموزان، است با یک برنامه کامل می توانیم به تمامی فعالیت های درسی و همچنین دید و بازدید خانوادگی برسیم و در کنار این کارها،در فضای مجازی نیز حرفی برای گفتن داشته باشیم.

*آیا فعالیت فرهنگی سیاسی در کنار وبلاگ نویسی انجام میدهید؟ توضیح دهید.
بله.فعالیت فرهنگی انجام میدهم.در مدرسه عضو انجمن اسلامی مدرسه هستم و طراحی وب انجمن اسلامی و همچنین متن های بُرد مدرسه را طراحی میکنم.

* به چه میزان به حضور افراد ارزشی در فضای مجازی اعتقاد دارید؟
خیلی زیاد، چون می تواند خیلی مفید باشد.

*چه خطراتی ممکن است یک دانش آموز فعال در فضای مجازی را تهدید کند؟
اگر هدف دانش آموز مشخص باشد بعید میدانم خطری او را تهدید کند،امّا وجود شبکه های اجتماعی بیگانه که بسیاری از افراد از اثرات سوء این شبکه ها مطلع نیستند و در آن عضو می شوند خطری است که هر فرد فعال در فضای مجازی را تهدید میکند که البته این تنها در مورد دانش آموزان صدق نیم کند و دامنه ان بسیار گسترده تر است.

* وظیفه یک دانش آموز در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی چیست؟
 دانش آموزان میتوانند در تبیین الگوی استفاده از کالای ایرانی و اصلاح فرهنگ بیگانه تاثیر بسزایی داشته باشند.

*فکر می کنید سبک زندگی یک دانش آموز ایرانی چطور باید باشد؟
من فکر میکنم سبک زندگی یک دانش آموزی ایرانی باید به گونه ای باشد که وی در درس،اخلاق و رفتار،زندگی اجتماعی و...نمونه باشد و همیشه رفتار امامان را الگو خود قرار دهد.
به دور از تکبّر و غرور کاذب و همچنین تجملّات دنیوی باشد و امام زمان(عج)را ناظر بر اعمال خویش بداند و در جهت یک جامعه منتظر حرکت کند و باعث شود جامعه انسانی حتی به اندازه یک قدم به جامعه ی آرمانی نزدیک شود.

*آیا فکر و ایده خاصی برای حضور در  فضای مجازی در زمان انتخابات دارید؟ توضیح دهید.
خیر!هنوز در این مورد فکری نکردم.

*به عنوان یک دانش آموز مطالب سایت بیست را برای دانش آموزان چقدر مفید می دانید؟
از زمانی که با سایت بیست آشنا شدم از این سایت بسیار سود بردم و استفاده از این سایت را به تمام دانش آموزان پیشنهاد میکنم.
امّا یک انتقاد از سایت بیست دارم و ان اینکه با وجود مطالب بسیار مفیدی که در سایت قرار میگیرد بهتر است یک قالب زیباتر برای وب طراحی شود.

*از وقتی که در اختیار ما قرار دادید بسیار سپاسگزارم، موفق باشید

ممنون، شما هم موفق و سربلند باشید.

 

مصاحبه از بهروز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد